mandag 8. oktober 2007

Mzungu in Kampala..

heihei! naa befinner eg meg ca rett ved ekvator. jepp her skinner sola og det samme gjoer Kristin, min kjaere partner! Foerste inntrykket av Kampala er veldig afrikansk. her kryr det bokstavelig talt av mennesker, overalt! Vegane er herlig roede og og til tross for at Kampala er ein STOR by med masse trafikk(vill trafikk!) er byen den groenneste og frodigste byen eg har vert i.

Saa utrolig mye har skjedd paa desse foerste dagane og vanskelig er det aa skrive ned alt. Huset vaart er et vakkert lite himmelblaatt hus, der vi akkurat har plass til det vi trenger. Litt smaating som maurinnvasjon, kald dusj og problemer med aa trekke opp(..ehhe..) maa man regne med, men alt i alt stortrives vi i vaart lille palass:)

Vaare venner paa stromme/chrisc - kontoret er utrolig varme og gjestfrie og vi har blitt tatt i mot med aapne armer. Eg og Kristin skal vere assistenter for George og Peter, og sammen skal vi dra rundt om i 8 ulike distrikt og ha work-shops som inneholder: laere bort idrett, ledertrening, helse og utviklings- arbeid med meir. Vi har allerede vore ein tur i Luwero-distrikt paa ei turnering der. Det var virkelig ei opplevelse! Alt fra lite lokalt spisested med dritgod mat(og utrolig nok ingen mageproblemer foreloepig), akutt ekstremt regnvaer, trommespill og dansing gjennom heile turneringa, dyktige idrettsutoevere, prest paa motorsykkel som gir slengkyss og herlig raaning med hoeg musikk paa humpete veg tilbake til hovedstaden.

Dette faar vaere alt for denne gang. I dag er det Independance day, og dagen krever at vi maa komme oss ut av officet og se paa livet...

3 kommentarer:

Vegard Tjørhom sa...

Hei Margrethe! Saa koselig med melding paa bloggen! Satt nesten aa venta paa at du sko legga ud nogen ord fraa Uganda. Kjekt aa lesa koss du har det! Maa sei meg enig i at det naa foles som me e i Afrika... Hadde aldri den folelsen i Sor-Afrika... Hb du og Kristin har det fint! Og me har fonne ud at det tar 11 timer og ein hundrelapp med bussen til Kampala... Kanskje me faar ei langhelg!... Talast! Gla i deg! (men ikkje sei det t nogen)

Aina Marie sa...

Åh - Margrethe
så kjekt å følge med på bloggen. Tenk at du er der nede - fantastisk. Er så godt å få noen små glimt her hjem til et Norge som bare blir mørkere for hver dag som går.

Massevis av lykke til videre.
Tunala bagana

Unknown sa...

Åååå... jeg vil jeg vil jeg vil og til Uganda!

Nyt tilværelsen der nede!

Eivind.