onsdag 16. januar 2008

nytt godt år..

Nå var jula over og eg er back to work. Litt deilig egentlig. Har vore mye farting den siste måneden, så lite tid til å legge ut bilder eller skrive noe. Desember og jula var til tross for mangel på snø og barnetv utrolig fin. Litt julestemning klarte vi likevel å lage gjennom alternativ risgrøt med ein hard(etterhvert litt blaut) makaroni som mandel, julekalender fra Mbale, plastikkjuletre og nynning på "snart er det mørkt, i stall og i låve.." ..synes den er så koselig:)

Eg og Kristin har vert i Nairobi ein tur, ei veke på Kicking Aids Out seminar men ein herlig gjeng fra ymse steder i øst-afrika. Deretter var det retreat med strømme kontoret, noe som innebar aerobic og jogging kver morgon klokka 6 og ellers work-shop og sosialt samvær med resten av gjengen(som forøvrig er 30+...fin gjeng:))



SÅ kom guten eg har venta på så lenge. Det var utrolig herlig å ha han her. Fint å vise på ordentlig hvordan det ser ut her og hvordan livet er her. Vi dro blant anna på safari, med eigen bil og gaid. Det var virkelig flotte greier. Ganske merkelig fin følelese å vere langt uti Ugandas savanner, laaangt fra folk og bare omgitt av nydelig natur og eksotiske dyr. Spesielt villsvina hadde eg sansen for. LIte fine på ein humoristisk sjarmerende måte.


Dette var altså bilen vår.




meg og deg og elefantene. Herlig.


crazy baboons.


årets juletre på safarien. Sammen med et par fra UK og de som dreiv lodgen fekk vi æren å vere med når ”grana” blei tent. Vakkert.




Vi dro og på rafting i Jinja, i elva Nilen. Det var ein dag i elva, over og under med sola brennende på skyfri himmel. VAr ganske skjelven, rød, sliten og happy da vi var ferdige. Jinja er eit fint sted.

så er det nytt år igjen. 2008. trenger alltid litt tid til å venne meg til de nye talla. snart halvvegs i oppholdet mitt i Uganda. Tida flyr virkelig. må vel begynner å tenke på studier til neste år. hjelpes. eh! som uganda-margrethe har begynt å seie. blir nok oslo på meg uansett. det er alt eg veit for nå..




4 kommentarer:

Margrethe og Espen sa...

Hærlig! gode minne, Margrethe! digger deg! du er hærlig!

Margrethe sa...

fint var det ja:)..har du sett det du filma endå?..gleder meg til det. takk for at du kom!:D

Håvard Fossli sa...

jeg digger dere begge. men jeg hadde DØDD av glede hadde jeg sett så fin natur! steike. afrika er et must å se ass..

og viss jeg hadde vært jente, hadde jeg kanskje dødd av hvor kjeKK espen er med biceps og langt hår.

Margrethe sa...

digger deg og håvard:)

og ja, rett før eg daua her nedi varmen, men så klippa guten seg veit du og faren var over:P neira...